نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر راه اندازی سامانه و بانک اطلاعاتی معادن استان، گفت: انتظار به‌حق شهروندان پایبندی و عمل معادن به انجام مسئولیت‌های اجتماعی است که به موجب قانون بر عهده آنان گذاشته شده است.

نماینده یزد: انتظار شهروندان، انجام مسئولیت‌های اجتماعی از سوی معادن است

به گزارش قدس آنلاین، محمد صالح جوکار در دیدار با رئیس تشکل خانه معدن استان یزد با تاکید بر اینکه در بحث مسوولیت‌های اجتماعی، مردم از معادن انتظاراتی دارند، افزود: معادن به واسطه برداشت‌ها، انفجارها و تردد کامیون‌هایشان اثرات منفی بر جاده‌ها، محیط ‌زیست و منابع طبیعی شهرها و روستاها داشته‌اند که برای جبران بخشی از این خسارات باید مسئولیت اجتماعی خود را به‌درستی انجام دهند.

وی اظهار داشت: این تشکل باید با از ظرفیت معادن استان بیش از پیش در مسیر توسعه استفاده کند، این در حالی است که در گذشته رویکردهایی مانند عدم واگذاری معادن به شرکت های خارج از استان و تامین خوراک برای زنجیره فولاد استان به موفقیت های زیادی در این زمینه نرسیده ایم و متولیان جدید این تشکل باید آنقدر قوی فعالیت کنند که حتی وزارت صمت از آنها در حوزه‌های معادن مشاوره بگیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی معادن استان باید در دستور کار تشکل خانه معدن قرار گیرد، اضافه کرد: سطح کاری تشکل خانه معدن باید ارتقا یابد تا در حوزه‌های آب و حتی مباحث پیرامون استان حرف‌های بسیار برای گفتن داشته باشد.

جوکار با تاکید بر داشتن چشم اندازی از وضعیت موجود و مطلوب در حوزه معدن استان، افزود: در این چشم انداز راهکارهای رسیدن به وضعیت مطلوب تدوین شود و یکی از مباحث مهم در این حوزه اکتشافات جدید است که در این زمینه خوب عمل نکرده ایم .

وی گفت: نمایندگان مجلس بازوان نظارتی خوبی هستند و اگر مواردی مورد انتظار به آنان منتقل شود، می‌توانند مشکلات قانونی در بخش‌های مختلف رفع کنند.

استان یزد یکی از مهمترین استان های معدنی کشور است که در برخی زمین ها مانند ذخایر و معادن سنگ در رتبه برتر کشور قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.